TR EN RU DE FA
Çalışma Prensipleri

Akım baskılı frenler genellikle çok sık durup hareket eden ve hassas durma gerektiren yerlerde uygulanan bir frenleme sistemidir.

Fren bobinine (24 Vdc ) akım uygulandığında fren bobin gövdesi (no: 6) yüzeyinde oluşan manyetik alan aynı  eksendeki balata baskı flanşını kendine doğru çekerek frenlemeyi gerçekleştirir ve bu işlem gerilim uygulandığı, sürece devam eder.

Akım kesildiğinde balata baskı flanşı (no: 4) altında bulunan lamel yay (no: 3) vasıtasıyla bobin gövdesi yüzeyinden aynlır ve frenleme sonlanır. Akım baskılı frenler genellikle dakikada 60 ile 100 defa açma kapama yapabilen sistemlerdir ve yay baskılı frenlerin çalışma sistemlerine göre tam tersi olarak çalışmaktadırlar. Akım baskılı frenler özel istek dışında genellikle 24 Vdc olarak imal edilirler.