Dereli bünyesinde yer alan yer alan ürünler ile ilgili daha detaylı bilgi için lütfen başlıklara tıklayınız.
Fren seçimi yapılırken bazı parametreler kullanılır. Bu parametreler aşağıda verilmiştir. Gerekli tork hesaplanır ve fren boyutu seçilir. Çalışma frekansının yüksek olduğu durumlarda termal yük hesaplanır ve ‘’Sürtünme Enerjisi ve Çalışma Frekansı’’ diyagramından kontrolü yapılır.
Md[Nm] : Döndürme torku | |
N [kW] : Güç | |
n [d/dk] : Devir sayısı |
veya
Md[Nm] : Döndürme torku | |
P [hp] : Güç | |
n [d/dk] : Devir sayısı |
MG [Nm] : Gerekli tork | |
N [kW] : Güç | |
n [d/dk] : Devir sayısı | |
SK : Güvenlik katsayısı | |
Örnek hesaplama: Motorun gücü 3 kW ve devir sayısı 1500 d/dk olsun. Güvenlik (emniyet) katsayısını 2 alırsak;
Bu tork değerine (38,2 Nm) göre fren seçim tablosundan DYF04
|
veya
MG [Nm] : Gerekli tork | |
P [hp] : Güç | |
n [d/dk] : Devir sayısı | |
SK : Güvenlik katsayısı | |
MK [Nm] : Fren torku | |
Örnek hesaplama: Motorun gücü 4 hp ve devir sayısı 1500 d/dk olsun. Güvenlik (emniyet) katsayısını 2 alırsak;
Bu tork değerine (38,2 Nm) göre fren seçim tablosundan DYF04
|
QT [J] : Sürtünme enerjisi | |
J [kgm²] : Kütle atalet momenti | |
n [d/dk] : Devir sayısı | |
Mb [Nm] : Statik yük torku | |
MK [Nm] : Fren torku |
Dereli bünyesinde yer alan yer alan ürünler ile ilgili daha detaylı bilgi için lütfen başlıklara tıklayınız.